Zamknij

- Sugestie o braku postępu robót na DW 214 są krzywdzące - mówi Anna Mątewska

14:30, 01.02.2018 A.D
Skomentuj Foto: archiwum Foto: archiwum

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku wypowiada się na temat opóźnień w pracach drogowych na odcinku Lębork-Łeba.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej i najsprawniej realizować prace budowlane i remontowe na drodze wojewódzkiej 214 Lębork – Łeba. W opinii Anny Mątewskiej, zastępcy dyrektora ds. inwestycji, firma zmaga się w trakcie realizacji tego zadania z wieloma problemami natury technicznej i pogodowej.

- Ocena wizualna miejsca budowy i sugestie o braku postępu robót są krzywdzące, ponieważ nie uwzględniają pełnej wiedzy o inwestycji - mówi Anna Mątewska.


Realizacja inwestycji zakłada wybudowanie 13,67 km dróg, w tym 7,5 km w całkowicie nowym przebiegu. Warunki gruntowe są trudne. Jak twierdzi A. Mątewska, wykonawcom robót ziemnych nie sprzyjała również pogoda w sezonie letnim, a właśnie roboty ziemne stanowią znaczną część inwestycji. Odnosząc się do prac realizowanych w okresie zimowym,  zastępcy dyrektora ds. inwestycji stwierdza, że prowadzone są one w ograniczonym zakresie i sprowadzają się do takich, które nie są wrażliwe na temperatury poniżej zera oraz opady atmosferyczne. 

Przebieg prac 

Do marca wykonawca planuje wykonanie prac przy budowie przepustów pod koroną drogi i pod zjazdami. Aktualnie wykonywane są roboty ziemne na poszerzeniu drogi 214 w km od 7+800 do km 8+400 oraz na obwodnicy Wicka. Zimą kontynuowane też będą prace budowlane przy obiektach mostowych na obwodnicy Wicka, jak również prace przy budowie kanalizacji deszczowej. Będą one wstrzymywane w okresach mrozów i intensywnych opadów. 

W ubiegłym sezonie wykonawca skupiał się głównie na pracach ziemnych, które stanowią podstawę do dalszych działań, jakie wykonawca rozpocznie wiosną 2018 roku.

Przebudowa drogi na odcinku od Łeby do obwodnicy Wicka, przeprowadzana w okresie wakacyjnym, obejmowała prace budowlane na krótkich 600-metrowych odcinkach, oddzielanych 1,5 km przerwą. Długość odcinków prac i wahadeł wynikają z doświadczenia zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich – Wydziału Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego i są optymalne dla zachowania płynności ruchu. Utrudnienia dla turystów i mieszkańców wynikają zarówno z tego wymogu, jak i szerokiego zakresu prac założonego w dokumentacji projektowej, zakładającego wymianę całej konstrukcji.

Obecnie rozważana jest zmiana materiału użytego do podbudowy, co w konsekwencji miałoby przyspieszyć roboty na tym odcinku.
Wykonawca opracowuje szczegółowy harmonogram prac na bieżący rok. Zarząd Dróg Wojewódzkich podkreśla, że ma świadomość, że inwestycja ma charakter kluczowy dla rozwoju turystyki w regionie. Dlatego dołoży starań, by prace zakończyły się jak najszybciej.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

BodoBodo

0 1

Tak jak nie płacą podwykonawcą to nie dziwota że robota nie idzie.Chłop zwinął sprzęt i po wszystkim.Ta firma w naszym regionie nie słynie z rzetelnych wykonań.Droga Nowa Wieś-Bialogarda po 2uch latach zaczęła się sypać! 19:44, 07.02.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%