Zamknij
REKLAMA

Przyciągnij klienta do ogródka

09:38, 26.07.2018 | K.G
REKLAMA
Skomentuj

Niemal ¾ mieszkańców miast co najmniej raz w miesiącu jada poza domem. Z badania zleconego przez markę Bobby Burger wynika, że miesięcznie zostawiamy w różnych lokalach około 100 zł. To spory kapitał, który warto wykorzystać.

Letni sezon urlopowy to owocny okres dla przedsiębiorców z branży gastronomicznej. Zapraszają oni klientów nie tylko do swoich lokali, ale też do tzw. ogródków, czyli przestrzeni przylegającej do restauracji czy baru, gdzie rozstawiane są krzesła i stoliki. Jak na tym polu pokonać konkurencję i przyciągnąć chętnych? Oto kilka wskazówek.

Jednoznaczna matematyka

Rozstawienie ogródka wiąże się z inwestycją w zestaw mebli zewnętrznych. Jednak koszt stołu ogrodowego, na przykład w salonie wyposażenia dla przemysłu to około 1000 zł. Przywołane wcześniej badanie z 2018 roku wykazuje, że średnia suma zostawiana przez klienta spędzającego czas w lokalu poza domem to 43 zł. Z prostego wyliczenia wynika zatem, że dwudziesta czwarta osoba, która zje przy tym stole, zakończy okres spłaty sprzętu i przyniesie już restauratorowi zysk. Aby przekonać się o skuteczności ogródków nie trzeba wcale prowadzić skrupulatnych wyliczeń – wystarczy spojrzeć na to, jak są popularne. Dla przykładu serwis Wyborcza.pl informuje, że na przykład w liczącym około 180 tys. mieszkańców Rzeszowie, który nie należy do czołówki polskich miast turystycznych, w okresie trwającym od kwietnia do października 2018 roku zadeklarowano powstanie 33 ogródków piwnych.

Zaintrygowanie podstawą sukcesu

We wspomnianym Rzeszowie, a także m.in. w Szczecinie czy Białymstoku władze samorządowe określiły restrykcyjne warunki powstawania ogródków. Jednym z podstawowych jest jednolity kolor parasolów, pod jakimi przed słońcem kryć będą się klienci. Niekiedy wymagane jest również spójne kolorystycznie ogrodzenie. Dlatego kluczowym elementem wystroju, jaki może wpłynąć na decyzję potencjalnego konsumenta będzie wygląd ławek oraz stołów. Wkraczamy tu w pole pojęcia merchandisignu, czyli efektywnego wykorzystania powierzchni handlowej oraz stworzenie jak najlepszego wrażenia wzrokowego na kliencie. Aby dany wystrój wyróżniał się na tle konkurencji można wykorzystać m.in. kolor. Jak wynika z badań „Merchandising w małych i dużych firmach handlowych”, 80% wszystkich informacji odbieranych przez człowieka to bodźce wzrokowe. Odnosi się to także do decyzji o wstąpieniu bądź przejściu obojętnie obok lokalu gastronomicznego. Jakich zatem kolorów szukać, aby przyciągnąć klienta do ogródka? To samo badanie dowodzi, że w przypadku miejsc, które mają kojarzyć się z dobrym jedzeniem, sprawdzi się biel. Kolor ten sugeruje klientowi spokój oraz czystość, a więc jedne z najważniejszych aspektów podczas poszukiwania restauracji. Pośród krzeseł ogrodowych, np. dostępnych w ofercie AJ Produkty, bez trudu odnajdziemy meble zewnętrzne w dowolnym kolorze. Dlaczego więc nie postawić na całą paletę barw? Takie rozwiązanie będzie skuteczne, jednakże tylko w niektórych sytuacjach. Różnokolorowe meble sugerują klientom rozrywkowy charakter lokalu, gdzie nie przywiązuje się wagi do określonych zasad. Oczywiście taki przekaz znajdzie swoich entuzjastów, ale istnieje możliwość, że część osób zniechęci. Dlatego zarówno w trakcie zwyczajnych zakupów, jak i podczas wizyty w restauracji czy barze podświadomie szukamy spójności. Z artykułu „Marketing w handlu detalicznym” M. Sullivana dowiadujemy się, że cechą pożądaną przez klientów jest właśnie spójność. Łatwiej więc będzie skusić konsumenta jednolitą stylizacją niż abstrakcyjną mieszaniną kolorów i stylów.

Nie zapominajmy o komforcie

Zachęcenie klienta do wyboru danego ogródka to jedno, natomiast pełnym sukcesem jest jego decyzja o powtórnej wizycie oraz pozytywna rekomendacja odwiedzonego lokalu. Dlatego przy wyborze mebli zewnętrznych trzeba mieć na uwadze komfort. Wśród produktów, jakie można znaleźć na stronie AJ Produkty, znajdziemy więc wygodne sofy do użytku zewnętrznego lub same poduszki, które poprawią wygodę wybranych krzeseł. Przywoływane wcześniej badanie Bobby Burger dowodzi, że goście w lokalach spędzają jednorazowo blisko godzinę. Wygoda, np. w postaci podłokietników czy miękkiego obicia ma więc duże znaczenie. Na szczęście wśród ofert coraz częściej można spotkać wygodne meble z łatwo demontowanymi poduszkami do użytku zewnętrznego. Jeśli do tego wszystkiego klient otrzyma smaczny posiłek, sukces będzie gwarantowany.

(K.G)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gle24.pl | Prawa zastrzeżone