Handlowcy chcą się szybko pozbyć towaru i zrobić miejsce na nowe kolekcje, a kupujący właśnie po Świętach Bożego Narodzenia wyruszają na zakupy potrzebnych przedmiotów. Poświąteczne wyprzedaże stają się coraz bardziej popularne.
Handlowcy chcą się szybko pozbyć towaru i zrobić miejsce na nowe kolekcje, a kupujący właśnie po Świętach Bożego Narodzenia wyruszają na zakupy potrzebnych przedmiotów. Poświąteczne wyprzedaże stają się coraz bardziej popularne.
O coraz większej popularności poświątecznych wyprzedaży wyraźnie świadczą tłumy w sklepach i centrach handlowych, dobrym wskaźnikiem jest także wysokość obniżek, bo jeszcze kilka lat temu handlowcy obniżali ceny swoich produktów o 30-50 procent, w tym roku bez większych problemów będzie można znaleźć produkty w cenach obniżonych o 70-80 procent.
Popularność poświątecznych wyprzedaży potwierdził również raport KPMG w Polsce pt. „Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków”. Badanie wykazało, że co trzecia badana osoba zamierza wydać minimum 300 zł w trakcie poświątecznych i noworocznych wyprzedaży. Najchętniej kupowane w promocji są obuwie, odzież, kosmetyki oraz elektronika. Co ważne, prawie połowa konsumentów zwleka z decyzją zakupową właśnie do czasu startu promocji lub wyprzedaży, 38 proc. odpowiedziało, że zakupy promocyjne robi spontanicznie.
Promocyjne zakupy obuwia i odzieży zdominowane są przez konsumentów w wieku poniżej 45 lat. Na dalszych miejscach znalazły się artykuły dla dzieci, meble i wyposażenie wnętrz, sprzęt sportowy, biżuteria i zegarki oraz produkty i usługi związane z turystyką i wypoczynkiem.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz