Zamknij
REKLAMA

Reklamacja uszkodzonego towaru- jak należy postąpić?

13:36, 09.04.2018 | materiał partnera
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Zakupy przez internet stały się codziennością. Znacznie częściej korzystają z nich osoby młode, widać także dużą przewagę w zakupowym szaleństwie online po stronie kobiet. Niemniej, wydaje się, że staną się one jeszcze bardziej popularne, mimo że mogą wiązać się z pewnym ryzykiem. Zdjęcia wystawianego towaru na sprzedaż nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami klientów, niekiedy zdarza się także, że dostarczony towar jest uszkodzony. Co zrobić w takiej sytuacji? 

Złożenie reklamacji- jak to zrobić?

Jeżeli konsument otrzyma towar wadliwy ma prawo złożyć wówczas reklamację u sprzedawcy, gdyż to on odpowiada za dostarczoną przesyłkę. W przypadku, gdy zostanie do niego dołączona karta gwarancyjna, konsument zyskuje także drugą możliwość: złożenie reklamacji bezpośrednio u gwaranta. Które rozwiązanie będzie bardziej opłacalne? Zależy to m.in. od wygody. Może się zdarzyć, że sklep znajduje się bliżej niż serwis bądź sprzedawca zaleca oddanie towaru na adres, z którego został on wysłany. Pamiętać trzeba jednak, że sprzedawca nie może nic konsumentowi zarzucić. W każdym przypadku ma obowiązek przyjąć zwrot uszkodzonego towaru (chyba, że szkoda powstała w skutek działań klienta). 

Towar niezgodny z umową

Co zrobić w sytuacji, kiedy otrzymany towar okazuje się niezgodny z umową? Czy można uznać go za wadliwy? Jak się okazuje, niekoniecznie. Niezgodność towaru z umową oznaczać może np. brak określonych cech czy właściwości, jakie znajdowały się w opisie na stronie internetowej. Równie dobrze może to być brak zgodności z opisem lub po prostu podróbka. Oczywiście wtedy także konsumentowi przysługuje reklamacja. Nieco problematyczne może okazać się ustalanie czy owa niezgodność miała miejsce już w chwili zakupu. Jest to bardzo ważne, ponieważ sprzedawca nie będzie za nią odpowiadał jeśli powstała z winy konsumenta. Towar można wysłać za pośrednictwem firmy zwracam.pl. Jest to wygodne rozwiązanie, które nie wymaga nawet wychodzenia z domu. Wszystkie formalności można zrealizować poprzez stronę internetową. 

Obowiązki sprzedawcy

Jak powinien postąpić sprzedawca, któremu została zgłoszona reklamacja? Konsumentowi przysługują dwie możliwości: może domagać się wymiany towaru bądź jego nieodpłatnej naprawy. Niestety, nie ma prawa żądać od razu zwrotu pieniędzy. Jest to dopuszczalne dopiero, gdy naprawa bądź wymiana nie jest możliwa. Jeśli sprzedawca uzna, że naprawa będzie zbyt kosztowna, to pozostaje już tylko wymiana towaru. W jakich innych sytuacjach można domagać się zwrotu pieniędzy od sprzedawcy? Może to mieć miejsce, kiedy wymiana lub naprawa nie zostały wykonane w wyznaczonym czasie bądź, gdy oba te rozwiązania narażają konsumenta na pewne niedogodności.

Na koniec warto odpowiedzieć na jeszcze jedno pytanie: w jakim terminie należy zgłosić reklamację wynikającą z wady towaru? Musimy to uczynić nie później niż w przeciągu dwóch miesięcy od daty otrzymania towaru.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gle24.pl | Prawa zastrzeżone