Zamknij

Lębork pochwalił się pozycją w rankingu

04:00, 19.08.2020 K.L
Skomentuj fot.: lebork.pl fot.: lebork.pl

Miasto Lębork zamieściło informację dotyczącą swojej pozycji w rankingu wykorzystania środków europejskich na inwestycje transportowe w latach 2014–2018:

Miasto Lębork znalazło się wysoko w rankingu wykorzystania środków europejskich na inwestycje transportowe w latach 2014–2018. Zestawienie przygotowało Pismo Samorządu Terytorialnego „WSPÓLNOTA”.

W kategorii miasto powiatowe Lębork znalazł się na 43. pozycji w kraju i 4. miejscu w województwie pomorskim za Starogardem Gdańskim, Człuchowem i Kartuzami, a przed Tczewem, Wejherowem czy Malborkiem. Średnia wartość pozyskanych przez samorząd Lęborka środków unijnych na inwestycje transportowe w latach 2014-2018 na 1 mieszkańca wyniosła 256,95 złotych. W rankingu sklasyfikowano 267 miast.    

Z badaniem "Fundusze Europejskie Ranking wykorzystania środków europejskich na inwestycje transportowe 2014–2018" można zapoznać się TUTAJ.

Autorzy ww opracowania zajęli się inwestycjami transportowymi z prostego powodu, jak się okazuje ten dział obejmuje największą część funduszy unijnych, jakie pozyskują polskie jednostki samorządu terytorialnego.

Warto przy tej okazji zapoznać się z danymi, obrazującymi podział wszystkich pozyskanych środków unijnych w latach 2014-2018.

W sumie od 2014 r. samorządy wykorzystały prawie 57,5 miliarda złotych funduszy unijnych, z czego na dotacje inwestycyjne przypadało prawie 80 proc., a na projekty związane z wydatkami bieżącymi – minimalnie ponad 20 proc. Struktura sektorowa otrzymywanych grantów dla obu grup wydatków była następująca:

Na co przeznaczana jest największa część tych funduszy, nazwijmy je "transportowych"? Oczywiście na drogi (ponad 70 proc.,). Kolejna znacząca, ale jednak znacznie mniejsza pozycja to lokalny transport zbiorowy (14 proc.) i inwestycje związane z taborem kolejowym (prawie 7 proc.).

Jeżeli chodzi o  inwestycje drogowe, to największą wartość mają dotacje na projekty związane z budową i modernizacją dróg wojewódzkich (w sumie 6,6 mld złotych dotacji w latach 2014–2018), a następnie dróg w miastach na prawach powiatu (minimalnie ponad 6 miliardów). Nieco ponad 3 miliardy zł grantów wsparły drogi gminne, a niecałe 1,4 mld zł– powiatowe.

Naszemu Miastu oczywiście gratulujemy operatywności w pozyskiwaniu środków finansowych i życzymy dalszych sukcesów na tym polu.

Źródło: lebork.pl, wspolnota.org.pl

 

(K.L)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%