Zamknij
REKLAMA

Okres próbny – jak go przetrwać?

11:11, 23.04.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Okres próbny to czas, w którym pracodawca pragnie przekonać się, czy kandydat na pracownika sprawdzi się na danym stanowisku. Pracownik w tym czasie może ocenić warunki zatrudnienia, a także ma możliwość zapoznania się bliżej ze strukturą firmy. To czas wzajemnego poznawania się, który trwa nie dłużej niż trzy miesiące. Umowa, która jest zawierana pomiędzy pracodawcą a pracownikiem powinna zostać sporządzona na piśmie, a pracownikowi przysługuje czas wypowiedzenia, który jest odpowiednio dostosowany do długości okresu próbnego.

Ważne jest pierwsze wrażenie

Może ono zaważyć na naszej dalszej karierze. Warto pamiętać, że zaczynając pracę w nowym miejscu należy dobrać odpowiedni strój: koszula, a do tego czarna marynarka i eleganckie spodnie. Uzupełnieniem każdego stroju jest pozytywne nastawienie i uśmiech.

Obserwacja

Obserwuj funkcjonowanie nowej firmy, sposób pracy oraz relacje, jakie panują pomiędzy współpracownikami. Staraj się nie skupiać na sobie uwagi innych. Znajdź wśród nowych ludzi przyjazne jednostki, które podzielą się z tobą doświadczeniem i udzielą kilku niezbędnych rad.

Zaprezentuj się z kulturalnej strony

Dobre wrażenie możesz osiągnąć wykazując się taktem, jak również kulturą osobistą. Umiejętność dopasowania się do sytuacji, bycie elastycznym wiele o nas mówi. W trakcie okresu próbnego ocenia cię nie tylko pracodawca, ale także współpracownicy, którzy niekiedy mogą mieć wpływ na decyzję szefa odnośnie do twojego późniejszego zatrudnienia. Dlatego też uważaj na to, co mówisz, do kogo i w jaki sposób to robisz. Współpracownicy jeszcze dobrze cię nie znają, dlatego nie wiedzą, czy to, co mówisz mają odebrać poważnie, czy nie. Praca w spokojnej atmosferze, z sympatycznymi ludźmi sprzyja efektywnej pracy, a także dobremu samopoczuciu, dlatego nie plotkuj, nie narzekaj, a na pewno wszystko będzie dobrze.

Podejdź z dystansem

Jako nowy członek zespołu lepiej trzymaj się na dystans. Ważne jest, aby powoli wkraczać w zespół, poznawać jego członków, specyfikę pracy. Nie walcz o uwagę innych, nie spoufalaj się zbytnio, ponieważ osoby, które dużo mówią na swój temat, opowiadają o swoim życiu – postrzegane są jako niewarte zaufania. Jeżeli pracownicy zaproszą cię do wspólnej rozmowy – skorzystaj z zaproszenia. Odrzucenie mogłoby zostać odebrane jako niegrzeczne. W każdej firmie znajdą się osoby, które będą chciały ci pomóc. Daj opowiedzieć sobie o firmie, pracownikach. Zadawaj pytania, okaż zainteresowanie i bądź wdzięczna, że ktoś chciał udzielić ci rad z ludzkiej życzliwości.

Rozmowa z pracodawcą

Dobrze jest porozmawiać z przełożonym po kilku tygodniach pracy. Możesz go wtedy zapytać, czy poprawnie wykonujesz pracę, czy jest z niej zadowolony. Wypytaj go również o możliwości awansu zawodowego oraz koniecznie podejmij temat zarobków. Wiadomo, że jako raczkujący pracownik firmy nie będziesz od razu zarabiała wielkich pieniędzy, ale warto poruszyć ten temat z pracodawcą. Być może po kilku miesiącach będziesz w stanie zarabiać 3700 netto miesięcznie, a nie 2 500.

(artykuł sponsorowany)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© gle24.pl | Prawa zastrzeżone