Zamknij
REKLAMA

Marketing internetowy - czy wystarczą tylko kampanie SEO?

11:52, 03.06.2019 | materiały partnera

SEO i SEM - co to jest? SEM, to wszystko co robisz sam lub przy pomocy agencji interaktywnej, żeby twoja strona była lepiej widoczna w internecie. Wykupujesz linki sponsorowane w kampanii Adwords (Google Ads) oraz optymalizujesz stronę, żeby prowadzące do niej odnośniki znalazły się wyżej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Mówiąc inaczej: kampanie SEO to jeden z elementów SEM. Czasem specjaliści od marketingu internetowego podają następujące równanie: SEO+PPC=SEM. Przy czym PPC to Pay Per Clic czyli sposób rozliczenia linków sponsorowanych (płacisz za efekt, czyli kiedy internauta kliknie w odnośnik prowadzący do twojej witryny czy e-sklepu).

Marketing internetowy - wystarczą same kampanie SEO?

Wbrew pozorom pytanie: “co wybrać: SEM czy samo pozycjonowanie stron” pada dość często i z różnych powodów. Część właścicieli stron czy sklepów internetowych uważa, że da się zaoszczędzić na płatnej reklamie, bo liczą się przede wszystkim wyniki organiczne (bezpłatne).

Na co się zdecydować doradzą ci specjaliści z agencji SEO. Odpowiedź dadzą po analizie twoje witryny. Czasem wystarczy poprawić dobór słów kluczowych lub struktury, żeby strona znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania. Innym razem trzeba sięgnąć po inne narzędzia z arsenału SEM czyli np. linki sponsorowane.

Co trzeba wziąć pod uwagę rozważając: pozycjonowanie stron internetowych, płatne linki, a może jedno i drugie?

  • pozycjonowanie jest bardzo skutecznym narzędziem: na efekty trzeba poczekać nawet kilka miesięcy, ale są długotrwałe - ruch na witrynie rośnie stopniowo,
  • wykupienie kampanii Adwords (Google Ads) gwarantuje natychmiastowe dotarcie do potencjalnych klientów (im większy budżet i trafniej dobrane frazy kluczowe, tym lepiej). Oznacza, to np. szybsze zyski ze sprzedaży e-commerce,
  • zakończenie kampanii Adwords oznacza koniec wyświetlania reklamy i pozyskanego w ten sposób ruchu na stronie,
  • łatwiej monitorować wyniki płatnej promocji. Po prostu sprawdzasz w panelu administracyjnym ile osób zobaczyło reklamę, a ile w nią kliknęło (CTR czyli Click Through Rate).
  • uruchomienie płatnych linków jest szybkie, pozycjonowanie to długi i pracochłonny proces (polega m.in. na stworzenie zaplecza z dobrych linków prowadzących do twojej strony),
  • płatna promocja może okazać się konieczna, jeśli prowadzisz sklep internetowy i masz bardzo silną konkurencję, która od lat działa na rynku,
  • pamiętaj, że wykupienie Adwords nie przełoży się na lepsze organiczne wyniki wyszukiwania twojej strony,
  • wiele osób alergicznie reaguje na reklamy lub ich nie zauważa, dotyczy to również linków sponsorowanych w Google,
  • efekt synergii: połączenie efektów działania kampanii SEO i PPC zwiększy liczbę osób, które dotrą na twoją stronę (oba kanały promocji można np. ustawić na te same słowa kluczowe),
  • reklamę możesz kierować na strony z sieci reklamowej Google,
  • reklama ustawiona na niektóre frazy może być bardzo droga (trzeba zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych za jedno kliknięcie), a na niektóre zakazana.

Jak widzisz, nie ma łatwej odpowiedzi na pytanie czy wystarczy sama kampania SEO. Najlepiej przyjąć założenie, że pozycjonowanie i Google Ads uzupełniają się. Jeśli masz wątpliwości, to zdaj się na specjalistów, którzy mają kompletną wiedzę o marketingu internetowym.

Audyty SEO i wszelkie działania związane z pozycjonowaniem stron w Google oraz SEM, prowadzi warszawska agencja D2M. To eksperci z prawie 20 letnim doświadczeniem, którzy pracowali dla 146 klientów w 16 krajach.

Olbrzymie doświadczenie i umiejętność pracy z najbardziej wymagającymi klientami to wielki atut agencji D2M, bez względu na to czy szukasz wykonawcy kampanii Adwords w Warszawie czy firmy, która zbuduje od podstaw twój e-sklep. D2M służy pomocą małym firmom, które wkraczają na rynek i chcą skutecznie pozycjonować stronę w Warszawie lub innym mieście oraz wielkim korporacjom walczącym o prymat na rynku.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© gle24.pl | Prawa zastrzeżone