Zamknij
REKLAMA

Jak pakować przesyłki w sklepie internetowym

07:35, 21.05.2020 | materiały partnera

Wysyłanie paczki - pakowanie paczki

Wysyłanie paczki to ważny etap sprzedaży w sklepie internetowym. Etapem, który powinien poprzedzić wysyłanie paczki jest jej zapakowanie, prawda? Opakowanie może istotnie wpłynąć na stan w jakim paczka dotrze do klienta i na jego wrażenia z zakupów. A badania wskazują, że wcześniejsze pozytywne doświadczenia sprawiają, że klienci decydują się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym (a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty lub usługi). Taką odpowiedź podała prawie jedna trzecia (31%) osób kupujących w sieci ankietowanych do raportu “E-commerce w Polsce 2019: Gemius dla e-Commerce Polska”.

Różne towary, różne opakowania

Sposób pakowania zależy w dużym stopniu od tego co wysyłasz. We wspomnianym badaniu pytano również respondentów o to jakie produkty zakupili w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najczęściej wymieniane były odzież, dodatki i akcesoria, które zakupiło w ostatnim czasie 69% respondentów. Jak więc jest pakować? Akurat w przypadku odzieży jest łatwo, bo nie ma specjalnych wymagań dotyczących jej pakowania. Ważne tylko żeby wielkość opakowania była dopasowana do objętości towaru, żeby zapobiec odkształceniu lub pęknięciu kartonu. Trzeba też dopilnować żeby opakowanie skutecznie chroniło zawartość, przede wszystkim przed zabrudzeniem. W odróżnieniu od innych produktów, liczy się też sposób ułożenia towaru w paczce - nie może być pognieciony.

Drugim najczęściej kupowanym typem produktów jest pokrewne ubraniom obuwie, które w ostatnim roku kupiła ponad połowa (55%) respondentów. Tu sprawa jest jeszcze prostsza, bo buty na ogół przychodzą od producenta w dedykowanym opakowaniu. Wystarczy dodatkowo je owinąć, tak żeby firmowe pudełko nie uległo zabrudzeniu.

Trzecim najpopularniejszym typem towaru są książki, płyty i filmy (54% wskazań). Książki można by w zasadzie tylko owinąć w odpowiednio grube opakowanie, ale narażamy się wtedy na uszkodzenie narożników. Podobnie w przypadku płyt CD i DVD, oryginalne opakowania są same w sobie podatne na uszkodzenia, więc samo owinięcie ich w papier czy folię jest niewystarczające. Lepiej jest włożyć te produkty do kartonu, jak zwykle starając się żeby nie było w nim pustych przestrzeni. Tam gdzie się nie da tego całkowicie uniknąć, najlepiej jest wypełniać puste przestrzenie zgniecionym papierem, który skutecznie utrzyma książki na miejscu, zabezpieczy je przed uszkodzeniem i jest bardziej ekologiczny niż folia bąbelkowa. Z tego też względu, jak i dla bezpieczeństwa towarów, karton jest lepszy niż koperta bąbelkowa.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop