Zamknij
REKLAMA

Czego nie mówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

00:00, 20.10.2017 | artykuł sponsorowany
REKLAMA
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Praca na danym stanowisku wymaga określonych umiejętności i predyspozycji. Podczas rozmowy potencjalny pracodawca chce się przekonać, czy je posiadamy. Spotkanie z rekruterem to dla nas ważna szansa za zaprezentowanie się z korzystnej strony. Eksperci Pracuj.pl doradzają, czego nie mówić, chcąc wykreować swój korzystny wizerunek.

Rozmawiając z rekruterem, unikajmy wypowiedzi, które można uznać za:

1. Kłamstwa

Znajdując atrakcyjne oferty pracy możemy mieć pokusę „koloryzowania” naszego CV. Nie oszukujmy na żadnym etapie rekrutacji. Kłamstwo ma krótkie nogi i można łatwo je zdemaskować, co zdyskwalifikuje nas i uniemożliwi dalsze ubieganie się o jakąkolwiek posadę w danej firmie. Nawet jeśli będziemy na tyle przekonywujący, że otrzymamy pracę, ze względu na brak kwalifikacji możemy sobie nie poradzić z obowiązkami.

2. Informacje bez pokrycia

Nie podkreślajmy, że jesteśmy odporni na stres, podczas gdy wyraźnie widać, że zapanowanie nad głosem czy drżeniem rąk kosztuje nas wiele wysiłku. Starajmy się poznać siebie. Dzięki temu będziemy wiedzieli, jakie są nasze mocne i słabe strony. To pozwoli nam dobrze wybrać ofertę, a następnie zaprezentować się korzystnie i wiarygodnie, bez uciekania się do oszustwa.

3. Dowody naszej bierności

Pracownik, który nie rozwija się i nie wykazuje żadnej inicjatywy, z pewnością nie zrobi zawrotnej kariery. Pracodawcy promują osoby zaradne, które mają pomysł na siebie i metodycznie go realizują. Chcąc otrzymać dobrą pracę, zastanówmy się, co najbardziej chcemy robić w życiu zawodowym i rozwijajmy swoją motywację, a także zdobywajmy nowe umiejętności. Tylko dzięki temu nasza kariera nabierze prawdziwego tempa.

4. Oznaki naszej niewiedzy

Pracownik nie może być ignorantem, który nie ma pojęcie o swoim zawodzie i zupełnie się tym nie przejmuje. Oczywiście nie ma człowieka, który znałby odpowiedź na każde pytanie, jednak pewne minimum obowiązuje każdego kandydata. Dla pracodawców ważna jest chęć uczenia się. Zamknięcie się na wiedzę i zadowolenie z obecnej sytuacji mogą uniemożliwić nam otrzymanie pracy.

5. Przejaw braku zaangażowania

Zaangażowanie to bardzo ważna cecha. Powinien wykazywać ją każdy pracownik. W przeciwnym razie efekty jego działań mogą okazać się mierne. Udowodnijmy już podczas rozmowy kwalifikacyjnej, że nie jesteśmy bierni i niezaangażowani. Przygotujmy się do rozmowy, odpowiadajmy wyczerpująco na pytania, a na zakończenie rozmowy zadajmy własne.

6. Oznakę bezczelności

Buta i arogancja to cechy piętnowane przez pracodawców. Ważne, by pracownik był pewny siebie i asertywny, jednak te kompetencje miękkie są dalekie od bezczelności i pyszałkowatości. Brak dobrego wychowania i ogłady towarzyskiej nie ułatwią nam znalezienia pracy.

7. Wyraz desperacji

Nawet jeśli nasza sytuacja życiowa, materialna itd. jest trudna, nie pokazujmy, że jesteśmy skłonni zgodzić się na każde, nawet najbardziej niekorzystne warunki. Świadomość własnej wartości i szacunek do swojej osoby są niezwykle ważne, niezależnie od tego w jakich okolicznościach się znajdujemy.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez Nordapress, ul. Gniewowska 7, 84-200 Wejherowo i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© gle24.pl | Prawa zastrzeżone